nikriz makamı

    Nikriz Makamı Dizisi, Rast perdesinde Nikriz beşlisi, Neva perdesinde Rast veya Buselik dörtlüsünün birlikte kullanılmasıyla meydana gelmiştir.

    a. Durak: Rast perdesidir
    b. Seyir: İnici - çıkıcıdır
    c. Güçlü: Neva perdesidir
    d. Yeden: Irak perdesidir
    e. Donanım: Si bakiye bemol, Fa bakiye diyez, Do bakiye diyez


    Dizinin Seyri: Nikriz Makamının seyrine genellikle Neva perdesi civarından başlanır. Dizinin üst tarafında bulunan Buselik ve Rast dörtlülerinin seslerinde dolaşılarak Güçlüsü olan Neva perdesinde kalış gösterilir. Rast dörtlüsü ile çıkılan dizi genellikle Buselik dörtlüsü ile iner. Nikriz beşlisi sesleri ile yedeni olan Irak perdesi de gösterilerek Rast perdesinde karar verilir.

    Bu makamdaki bazı şarkılar:

    * Bir destan dolaşır Bolu Dağı'nın (Selahattin İçli)
    * Bürünür ak tüllere yeşil palmiyelerin (Yüksel Kip)
    * Dağ başında tüter duman (Kadri Şençalar)
    * Kirpiğine sürme çek, kına yak parmağına (Refik Fersan)
    * Neden hiç dinmiyor gözyaşların biçare gönlüm (Avni Anıl)
    * O güzel saçlarına hercai tak demedim (Emin Ongan)
    * Sen Körfez'in incisisin İzmir'im (Yusuf Nalkesen)
    * Yalova'nın şen kızını kandıralım alalım (Yesari Asım Arsoy)

    http://www.dailymotion.com/video/xiqitg_gonul-makamy-23-bolum-nikriz_music#rel-page-14
    (29.10.2011 19:00)

türk müziği ile tedavi

    Türk musikisi her derde devadır dersem doğru söylemiş olurum. Üstelik,hastalıkların tedavisinde musikiyi kullanmak tarihte ilk defa Türk milletinin akıl ettiği, sanatkâr
    ruhlu atalarımızın icat ettiği bir usuldür.
    Aşağıdaki linkten işin teferruatını öğrenmek mümkündür:

    http://www.tumata.com/icerik.aspx?pageName=tr_makamlar.html
    (29.10.2011 18:24)

bestenigâr makamı

    Bestenigar Makamı Dizisi, Irak perdesindeki Segah dörtlüsü ve yerinde Saba Makamı dizisinin birlikte kullanılmasıyla meydana gelmiştir.

    a. Durak: Irak perdesidir
    b. Seyir: İnici - Çıkıcıdır
    c. Güçlü: Çargah perdesidir
    d. Yeden: Acemaşiran perdesidir
    e. Donanım: Si koma bemol, Re bakiye diyez

    Dizinin Seyri: Bestenigar Makamının seyrine genellikle dizinin orta sesleri kullanılarak başlanır. Dügah perdesi üzerinde bulunan yerinde Saba Makamı dizisinin seslerinde dolaşılarak Güçlüsü olan Çargah perdesinde Hicaz'lı kalış gösterilir. Saba dizisinin sesleri kullanılarak Dügah perdesinde Saba'lı kalışlar yapılır.Segah dörtlüsünün sesleri kullanılarak ve bazen yeden'li olarak Irak perdesinde karar verilir.

    Bu makamdaki bazı şarkılar:

    * Ben seni sevdim seveli kaynayıp coştum (Dede Efendi)
    * Cana sana aşık nice bir münhasır olsun (Kanuni Ahmet Bey)
    * Çok sürmedi geçti tarab-ı şevk-i baharım (Hafız Hüsnü Efendi)
    * Farkı yok bir cennet-abadın bugün viraneden (Hayri Yenigün)
    * Halimi arz eyleyim sultanıma (Rifat Bey)
    * İstedin de gönlümü verdim sana (Şekerci Hafız Cemil Bey)
    * Mızrabı bırak, zülfünü sinemde gezindir (Bimen Şen)
    * Yar ağlamadan didelerim kana boyandı ((Hacı Faik Bey)

    http://www.dailymotion.com/video/xiqhs1_gonul-makamy-17-bolum-bestenigar_music#rel-page-3
    (29.10.2011 18:17)

şehnaz makamı

dügah makamı

    Dügah Makamı Dizisi, yerinde Saba Makamı dizisine Yegah perdesindeki Neveser Makamı dizisinin eklenmesiyle meydana gelmiştir.

    a. Durak: Dügah perdesidir
    b. Seyir: Çıkıcıdır
    c. Güçlü: Çargah perdesidir
    d. Yeden: Nim Zirgüle perdesidir
    e. Donanım: Si koma bemol, Re bakiye bemol

    Dizinin Seyri: Dügah Makamı dizisi, Saba Makamı dizisi gibi yazılır. Fakat seyri biraz farklıdır. Yegah perdesi üzerindeki Neveser dizisi mu makama ayrı bir renk katar.
    Dügah Makamının seyrine genellikle karar sesi olan Dügah (La) perdesi civarından başlanır. Neveser dizisinde dolaşılarak güçlüsü olan Çargah (Do) perdesinde asma kalış yapılır. Saba Makamında tiz sesler kullanılmasına karşılık, Dügah Makamında pes sesler kullanılır. Karar sesinden pese doğru inilirken Nikriz beşlisi halinde Yegah perdesine kadar inilir. Dügah perdesi üzerinde Hicaz dörtlüsü halinde genişleme yapar ki böylelikle Neveser dizisi meydana gelmiş olur.

    Dügah perdesi üzerinde Saba dörtlüsünün seslerine geçilir. Tekrar güçlü sesi olan Dügah (La) perdesinde kalış yapılır. Hicaz dörtlüsünün sesleri kullanılarak karara doğru inilir. Yedeni olan Nim Zirgüle perdesi de gösterilerek Dügah perdesinde karar verilir.

    Bu Makamdaki Bazı Şarkılar:

    * Aksaray'dan geçer iken çevirdiler yolumu (Anonim Türkü)
    * Gel son nefesten evvel hastana derman getir (Sadi Işılay)
    * Ne yamandır dil-i biçareye olsa müşteri (Şakir Ağa)
    * Ruhum bahar umuduyla dolsun gel (Fethi Karamahmudoğlu)
    * Yine o menekşe gözleri aralı (Kadri Şençalar)

    Buyurun sanat sofrasına:
    http://www.dailymotion.com/video/xis4f9_gonul-makamy-43-bolum-dugah_music#rel-page-3
    (29.10.2011 18:09)

müstear makamı

    Müstear Makamı Dizisi, Segah Makamı dizisine, Müstear dörtlüsünün eklenmesiyle meydana gelmiştir.

    a. Durak: Segah perdesidir
    b. Seyir: Çıkıcıdır
    c. Güçlü: Neva perdesidir
    d. Yeden: Kürdi perdesidir
    e. Donanım: Si koma bemol, Mi koma bemol, Fa bakiye diyez

    Dizinin Seyri: Müstear Makamının seyrine genellikle karar sesi civarından başlanır. Müstear dörtlüsünün sesleri kullanılarak güçlüsü olan Neva (Re) perdesinde asma kalış yapılır. Segah Makamı dizisine geçilerek orta seslerde dolaşılır. Neva perdesinden tiz seslere doğru Buselik dörtlüsünün sesleri kullanılarak çıkılır. Tekrar pes seslere Segah dizisi kullanılarak inilir ve Müstear dizisinin sesleri kullanılarak Segah perdesinde karar verilir.

    Not: Aldığı arızalar ve karar sesi itibariyle her ne kadar Segah Makamına benzese de, Müstear makamı seyir olarak farklı bir makamdır. Çok fazla kullanılmamıştır.

    Bu Makamdaki Bazı Şarkılar:

    * Evvel benim nazlı yarim, severim kimseler bilmez (Şakir Ağa)
    * Gel ey saki, şarabı tazelendir (Rahmi Bey)

    Aşağıdaki linkten müstear taksim ve eserler dinleyebilirsiniz...

    http://www.dailymotion.com/video/xis3fz_gonul-makamy-39-bolum-mustear_music
    (29.10.2011 17:59)

müstear

hastane

zencerek

vahide gördüm

    Her rolün hakkını öyle veriyor ki, maşallah diyoruz. Şifalar dileriz. En kısa zamanda işine gücüne ailesine dönmesini temenni ederiz.
    (28.10.2011 20:43)

deprem vergisi

    Nihat Ergün adı üstünde "bakan"dır. Bakar ama görmez. Görür ama anlamaz. Anladığı işine gelmez. Yüzsüzler.
    (28.10.2011 20:41)

günün fotoğrafı

günün fotoğrafı

ıtır

    Yaprakları da mis gibi kokar, adı üstünde zaten...




    (27.10.2011 22:22)

ne münasebet

    Şimdi artık ne alaka lafını kullananların anaları babaları, ne münasebet derlerdi.
    Yani, "arada nasıl bir münasebet kurdunuz?" demekti.
    (27.10.2011 22:15)

sayfa: 1...-6-7-8-9-10...-289

Vampircik - 2005 - 2015

sözlük hiçbir kurumla bağlantılı olmayan birkaç kişi tarafından düşünülmüş bağımsız bir platformdur. sözlük içerisindeki yazıların tüm sorumluluğu yazarlarına aiittir. sözlük bu yazıların doğru olduğu hakkında bir teminat vermez. yazılan yazıların telifi bize ait değildir, çalınız çırpınız ama kaynak gösteriniz.

sözlük sistemi ile geliştirilmiştir.