dini siyasete alet etmek

  1. günümüzde millî değil şahsî çıkarlar için yapılan siyâsetin sağlığını korumak bakımından gerçekleştirilen iş. halkının çoğu bir adet dîne mensup olan ülkelerin yönetim erbabları yapar bunu. dînin öğretilerini veyâ halkın dînî duygularını, hattâ dînî bağlılıklarını ve hassâsiyetlerini siyâsette başarılı ve kazançlı olmak için kullanırlar. üstelik kendileri de "sözümona" dindardırlar*. ee, siyâsetin en vurucu silâhı zâten halka "ben sizdenim" diyebilmek ve halkı buna inandırmaktır.

    dolayısıııyyyleeee, bilemiyoruummmm... ama kendilerine kısaca "ooeeeehhhh!!!" demek lâzım, katılıyorum.
    (benlicenan 27.07.2007 03:03 ~ 27.07.2007 03:27)
  2. dinin siaysete alet edildiği iddiası üzerinden siyaset yapmak çoğunlukla bu sözün etrafında dönmek *da bir nevi dini siyase alet etmektir. *

    dini siyasete alet etmek olgusu herkesin ağzına sakız olan şu devride enine boyuna düşünülmesi gereken birşeydir.
    eğer ki kişi aslında din diyanetle iligisi olmayan *bir kişi ise ve dini kavramları ve problemleri kullanarak halkın dini hassasiyetlerini tahrike çalışıyorsa (bkz: cem uzan) bu siyasi dini bir alet olarak görüyordur.
    lakin öte yanda hakikaten inançları doğrultusunda yaşayan kendisini bu yola adamış kimseler için aynı şeyi iddia edemeyiz.
    siyasetçi hayatı boyunca dini siyasete alet ettiği iddiasıyla siyasetten uzaklaştırılıyor toplumdan ve sistemden tecrit ediliyor ama hala dini söylemlerini devam ettiriyorsa burada din araç değil amaçtır. bu siyasetçinin amacı siyaset ve koltuk değil inandıklarının toplumca da bilinmesini ve hak yola ulaşılmasını sağlamaktır. ve dini siyasete alet ediyorsun dediklerinde bu siyasi ancak bir tarfıyla güler çünki maksadı salt siyaset arenasında ilerlemek ve herhangi bir kesimin gözünü boyamak değildir.

    (anarsi nerede anarsist orada 27.07.2007 03:20 ~ 28.07.2007 00:38)
  3. necmettin erbakan bir seçim konuşmasında bize oy veren öbür tarafta ışığı görür demişti. İnsanların inaçları daha güzel siyasete alet edilemezdi o dönem takiyye uzmanı erbakan için .
    uzun bir süre de akp başörtüsünü alet etti, oy topladı, başörtüsü yasağını kaldıracağız dedi ama kaldıramadı.
    (kandan adam 27.07.2007 07:59)
  4. bu tanımda siyaset dinden büyük birşey gibi gösterilmektedir. oysa yanlış anlatılan, aslı astarı olmayan bi ifadedir dinin siyasete alet edilmesi.

    bu insanların siyaset yapma amacı dinlerini ayakta tutmaktır. dini siyasete alet etme gibi bir durum yoktur çünkü siyaset yapma sebepleri aslında dinleridir.
    (swordofdarkness 27.07.2007 08:27 ~ 27.07.2007 08:49)
  5. türkiyenin siyasi arenasında din büyük bir yer kaplamaktadır. başka hiç bir toplumda göremediğimiz dini istismarlar ortaya çıkmakta türk toplumunun dini yönü zedelenmektedir. bu istismarı sadce muhafazakar partilerde değil diğer partilerde yapmaktadır. din aleyhinde de istismarlar vardır. örneğin laiklik gidiyor gibi ucuz muhalefet sözleri...
    din siyasete hiçbir zaman araç olamaz. özgür demokratik bir toplum olan türkiye de ne insanların dini vazifelerine karışılmalı ne de bu vazifelerin üzerinden kuru siyaset yapılmalıdır. yani ben bir partiye oy vereceğim diye cehennemlik olacağıma kimse karar veremez.*
    velhasılkelam bu seçimlerde türk toplumu ne laiklik gidiyor diye ortalığı velveleye verenlere ne de oturdukları yerde vaaz vererek oy isteyenlere, inanmamış ve bunu sandıklarda göstermişlerdir.
    (n b 27.07.2007 17:58 ~ 28.07.2007 00:03)
  6. bir grup din üzerinden siyaset yaparsa onun yaptığı kuru siyasete karşı çıkan ve bu açıktan yararlanmaya çalışacak insanlarda elbet olacaktır.ülkede laiklik sorunu var ki birileri de ''elden gidiyor'' şeklinde politika yapıyor.işin en ötesinde bizi böyle ufak meselelerle uğraştırıp içimizde ''ılımlı islamcılar , laikler ve binbir çeşit'' şeklinde bölüp,uyutup kendi çıkarlarına kolay erişimi sağlamaya çalışan taraflar vardır.bizim bu çağda halen rejim sorunu yaşamamız birilerinin çok işine geliyor.lafı sakınmaya hiç gerek yok.akpde bu birilerine yani amerikaya hizmet ediyor.hadi o ediyor, ya sen dini duyguları hassas olan insan? hiç mi farkında değilsin asıl olanın düşüncelerin değil,oyun olduğunun?ama sende haklısın be..bu ülkede seni dışlamayan, doğru düzgün bir sol olmadıkça biz böyle oyunlara daha çok kanacağız.
    (agnostik 27.07.2007 18:50)
  7. suya zeytinyağı karıştırmaya benzer, karışmaz ya. yola dinle çıkar siyaset ama gün gelir ayrılırlar dünya tek dine sahip değilse din katkılı siyasette geneli kapsamaz. bireysel siyaset yapmaksa amaç aynalar sizin için var, geçin karşısına.
    (dawsonscreek 27.07.2007 19:01)
  8. ulkemizin en buyuk sorunlarindan sadece bir tanesidir.insanlarinda inanclarini kullandirabilecek kadar cahil olmalarida ayri bir sorundur tabii ki.din , allah inanci insanla allah arasinda olan biseydir yani allah inanci her insanin kendisine ozel olan birseydir bu sebeple bir ulkeyi yonetmek icinde dini kullanmaya ihtiyac yoktur iste bu devredede laiklik girer isin icine ama laik olmak dinsiz olmak demek degildir bu sadece devlet islerini dinden ayirmak demektir.kavramlar arasinda anlayabilmek icin yeteri kadar fark vardir ama bu insanin izaniylada alakali birseydir.
    (moulin rouge 27.07.2007 21:27)
  9. böyle bir önerme yoktur aslında. islam'ın siyasal taleplerinin olduğu unutulmamalıdır. dini siyasete alet etmek önermesi ile başlayan cümlelerin içersinde sakladığı anlam, sekülerleşmenin direkt adıdır.
    (yediiklim 27.07.2007 23:19)
  10. ''dini siyasete alet etmek'' cümlesini siyasete alet etmekten daha az tehlikelidir.
    (mftrize 27.07.2007 23:40)
  11. bir gün İsmet paşa, bir şeçim öncesi partisinin mitingine gitmektedir. partisi dini siyasete alet eden demokrat parti karşısında ağır yara almıştır. yaveri yolculuk esnasında, İsmet paşanın yanına yaklaşır, kulağına doğru eğilir,
    paşam, sizde mitinglerinizde bir kaç defa da olsa allah deseniz, dinden bahsetseniz olmaz mı, der.
    İsmet paşa kulaklarından iyi işitmediğindenmidir yoksa yaverin söylediklerinin anlamsızlığındanmıdır bilinmez, yavere cevap vermez.
    miting başlar, ismet paşa halka seslenir,
    dini siyasete alet edenlerin allah belasını versin, der,
    yaverine döner.
    oldu mu der, allah ın adını kullandım mı ?

    İsmet paşa nın dediği gibi, dini siyasete alet edenlerin allah belasını vermesin mi peki.
    (ursaemajorist 04.08.2007 18:08 ~ 08.11.2007 14:48)
  12. (bkz: melih gökçek)
    (bkz: su kesintisi)
    (benlicenan 04.08.2007 22:00 ~ 04.08.2007 22:00)
  13. insanları canının istediği gibi yönetebilmek için, onların hoşlandığı dil olan din konusunu sürekli kurçuklamalarıdır. biliyorlar ki bu ülkede çoğu insan müslüman ve dinini samimi olarak yaşamaya çalışanlar çoğunlukta. onların din konusunda hassas olacaklarını biliyorlar ve bunu bu insanları yönlendirmek veya kendi taraflarına çekmek için kullanıyorlar.

    müslüman olduklarını bile söylemeyen bu insanların bu davranışları, din temeline göre düşünmezsek insan haklarına göre bile yalancılık ve düzenbazlıktır. ama o aihm denilen insan hakları belirleyicileri neyin insan hakkı olup olmadığını bizden çok daha iyi* bildikleri için, bizim yöneticiler onların dediklerini önemserler, allah'ın, hadi onu da geçtim kendi kültürünün değerleri hiç önemli değildir.*
    (ne diyem mahmut mu diyem 12.10.2007 21:55)


Vampircik - 2005 - 2015

sözlük hiçbir kurumla bağlantılı olmayan birkaç kişi tarafından düşünülmüş bağımsız bir platformdur. sözlük içerisindeki yazıların tüm sorumluluğu yazarlarına aiittir. sözlük bu yazıların doğru olduğu hakkında bir teminat vermez. yazılan yazıların telifi bize ait değildir, çalınız çırpınız ama kaynak gösteriniz.

sözlük sistemi ile geliştirilmiştir.