son beğenilen tanımları genel istatistikler
(sitenin açılabilmesi için en sondaki 2 rakamından önceki iki b harfini büyük yazmak icap ediyor) tarih itibarıyla 8519 kullanıcının toplam 37494 mesajını içeren sitede etlisinden sütlüsüne tatlısından turşusuna yüzlerce tarif kategorilere ayrılmış biçimde meraklılarına hizmet ediyor. forumla ilgili birkaçnot ilave etmemiz gerekirse; - forumda yazabilmek için ücretsiz üyelik gerekiyor. - forumun populasyonu tamamıyla hanımlardan müteşekkil görünüyor. - sürekli büyüyen bir arşiv seyrinde. - gereğinden fazla canımlı cicimli, amiyane tabirle vıcık vıcık yağlı bir dil kullanılıyor sitede. - bir tarifin mükemmele ulaşması için olumsuz taraflarını bildiren yorumlara ihtiyacı olduğunun farkına varamamış bu hanımlar muhtemelen her tarifi denemek sebebiyle hazımsızlık problemi de yaşadıklarından olumsuz görüş kırıntısı barındıran hiçbir mesaja tahammül göstermeyip yazarını linçediyorlar, dolayısıyla her olumsuz görüş tartışmaya sebep verdiği için silinince sadece "ay parmaklarımı yedim" eksenli yorumlar sitede barınabiliyor. - 'madem beğenmedin daha iyisini sen yaz da görelim' benzeri ilkokul düzeyinde yaklaşımlara sahip moderatorler tarafından kontrolü sağlanıyor. - forumun kaba tahminle dörtte üçünü "ben de yaptım süper" minvalinde seyreden mesajlar oluşturuyor.
islam hukukunda hanefilere göre haram; kuranı kerim'de "diliniz yalana alışmış olduğu için her şeye, "şu helaldir, bu haramdır" demeyin" [nahl suresi, 16/116] buyurulduğu için, bu yasaktan kaçınmak maksadıyla sadece 'kesin deliller'le sabit olur. 'kesin deliller' ile kastedilen; âyet, mütevâtir hadis, ve meşhur hadislerde bir şeyin yapılmamasının açık ve net bir şekilde istenmesidir. şu ayeti kerimede olduğu gibi: "zinaya yaklaşmayın, çünkü o, rezilliktir, kötü bir yoldur" [el-isrâ;17/32]. âhad hadisler ile sabit olan hükümler ise haram değil tahrimen mekruh olur. haram farzın zıttıdır, tahrimen mekruhun zıttı ise vacibtir. farz ve vacibin farkı için bakınız: (#31296) "kim allah'ın haramlarına saygı gösterirse, o hareketi rabbinin yanında kendisi için iyidir. [hacc suresi, 22/30]
islam hukukunda ise bâtıl, riâyet edilmesi gerekenler bütünündeki eksiklik münasebetiyle hükümsüz olan, yok gibi sayılan hukukiişlem yahut ibadettir.
ilgili olarak; (bkz: ihtarname)
"belirlemeden, bilinçsiz" anlamına gelen arapça kelime topluluğu. türkçede galat-ı meşhur* olarak lâlettâyin şeklinde kullanılmaktadır.
yapılması -aynen farz gibi- kesin olarak gerekli olan, lakin terki durumunda farzı terkedenin cezasından daha az bir cezaya müstehak olma sonucunu doğuran hükümdür. örneğin namaz kılan bir kişi, namazın farzlarından birini tamamen terk ettiğinde namazı da tamamen iptal olur.* fakat namazın vaciplerinden birini terk ederse namazı iptal olmaz, namazın sonunda sehiv secdesi yapılarak bu hata tamir edilebilir. farz ile vâcibin farklarından bir ikincisi de şudur ki, farzın gerekliliğini inkar eden kişi din ile alakasını koparıp atmış* olurken vacibin inkarı kişiyi sapkın durumuna düşürse de, küfre sokmaz. zira vâcib kat'idelillerle sabit olmamıştır. hanefimezhebi dışındaki ulemâ'nın çoğunluğu vâcibin farzdan farklı olmadığı görüşündedirler.
işlenmesinde sevap olup terk edilmesinde günah yahut kınama olmayan ameller için kullanılır. mendup kelimesiyle eşanlamlıdır.
her ne kadar üretim süresi dese de, biz onun yükleme süresi olduğunu biliyoruz.
ayrıyetten kitap yine bu isimle* 1956 yılında sinemaya uyarlanmıştır.
günümüzde; islam dininde yeri, aslı astarı olmayan, tamamıyla uydurma, ama dine bir şekilde yamanmak istenen söz, haber vb. için kullanılmaktadır. dolayısıyla bir şeyin hurafe olabilmesi için, onun kişiye saçma gelmesi, aklına yatmamasından çok, dini kaynaklarda yerinin olmaması icab eder.
sözlük hiçbir kurumla bağlantılı olmayan birkaç kişi tarafından düşünülmüş bağımsız bir platformdur. sözlük içerisindeki yazıların tüm sorumluluğu yazarlarına aiittir. sözlük bu yazıların doğru olduğu hakkında bir teminat vermez. yazılan yazıların telifi bize ait değildir, çalınız çırpınız ama kaynak gösteriniz. sözlük sistemi ile geliştirilmiştir. |