son beğenilen tanımları son kötülenen tanımları
genel istatistikler
sözlerini de yazayım tam olsun; yarismadi yenilmedi acik sacik sizle oynamadi gerilmedi sanilmasin yine basmis onu bulantilar yanilmasin oyle dalga gecen yabancilar ah egleniyor kendi basina ah nesesi yeter ah umrumda mi sandin bu dunya ah nesesi yeter konusmadi hic duymadi acik secik sizle takilmadi daralmadi
onyedi yasinda profesyonel muzik yasamnna gecisiyle birlikte, stanbulda ve turkiye nin guney bolgelerinde calisarak hayatini surdurur. ogrenimini, hayatinin akisini sekillendiren o cok sevdigi muzik uzerine yapar. marmara üniversitesi muzik bolumune girer. üniversite hayati boyunca da elektro gitarini elinden hiç brakmaz. calistigi grup labirent ile katildigi yildiz üniversitesi muzik yarismasinda birincilik odulu alir. universiteyi calismalarindan dolayi bitiremez. 1992 yilinda stanbulda muzisyen dostlari batuhan mutlugil, kerim capl ve sunay akin ile cover grubu olarak taninan blue blues band i kurar. 1970 yillarin rock ve blues parcalarinin agirlikta oldugu calismalari surduren blue bluea band grubunda elektro gitar calip vokal yapar. yasami boyunca 1960li ve 70 yillarin rock blues muziklerinden etkilenir. daha sonralari yaptigi beste ve soz calismalarina rock ve blues muziginin ruhunu yansitir. jimmy hendrixi ve dunyaya mal olmus blues sarkilarini da yorumlamaktan her zaman buyuk bir keyif alir. 1990li yillarin ortalarinda fuat güner ile tansmasyla birlikte studyo muzisyenligine baslar. fuat gunerin studyosunda surdurdugu calismalarinda televizyon ve radyolar icin reklam muziklerini gitariyla seslendirir. bircok sanatcinin album kayitlarina da gitariyla imzasini atar. gitariyla eslik ettigi albumler arasinda, zelin bir kucuk ask, kiracin deli dus ve bir garip ask bestesi, soner aricanin ayrilik, turgut berkesin albumundeki miranda ve mindos isimli sarkilari ve gokselin sabir adli sarkisi en bilinenleridir. gokselin sarkisindaki talkbox performansi turkiyede bir ilk olmasi, ona talkbox kullanan ilk gitarist sifatini kazandirir. 1996 yilinin ortalarinda mfo grubuyla calismaya baslar. grupla turnelere gider ve katildigi tum konserlere gitariyla eslik eder. bir yandan bar muzisyenligine devam eder. 1997 yilinda ilk albumu için calismalara baslar. lk adli albumunu stop muzikten cikarir. albumunde yer alan, erkegin olmak stiyorum, ayrica sinan cetinin yonettigi propaganda filminde kullanilan, erkan ogurun perdesiz gitar performansinin da yer aldigi dunya isimli enstrumantal sarkisi en bilinenleridir. mfo ile konserlerde calmaya ve yavuz cetin group isimli grubuyla bar performansini devam ettigi sure icerisinde, ikinci album calismalarina da baslar. 2000 yillarinin sonlarinda tmc film muzik ile anlasir. ve ikinci albumu satilik icin studyoya girer. sozu, muzigi ve duzenlemeleri kendisine ait bir calismaya son kez imza atar. eylül 2001 tarihine cikmasi planlanan album icin tum calismalari bitirir. ama ne yazk ki yaptigi bu son calismanin muzikseverlerle bulustugunu goremeden, 15 austos 2001 tarihinde hayata veda eder. bogazici koprusu' nden atlayarak yasamina son veren turkiye' nin ilk blues gitaristi yavuz cetin, karacaahmet camii'nde duzenlenen torenden sonra anadoluhisari'ndaki yeni mahalle mezarligi'nda topraga verildi. 31 yasindaki gitaristin cenaze toreninde ailesinden yalnizca uvey annesi sevinc cetin vardi. babasi gazeteci erdal cetin, oglunun olum haberiyle yikildigi icin torene katilamadi. sevgilisi mine erkaya da doktor kontrolunde bulundugundan yavuz cetin'i son yolculuguna ugurlayamadi. 1996' da bosandigi esi didem cetin ve 7 yasindaki oglu yavuzcan'in da bulunmadigi torende, cami avlusu, gitaristin ailesi yerine koydugu yakin dostlariyla doldu tasti. annesine kavusamadi yavuz cetin, babasinin vasiyeti uzerine 1982 yilinda olen annesinin karacaahmet mezarligi' ndaki mezarinin uzerine gömülecekti. ancak annesinin mezarini bilen tek kisi babasi erdal cetin'di. baba cetin, cenazeye katilamayinca mezar bulunamadi ve genc gitarist, anadoluhisari'ndaki yeni mahalle mezarligi'na defnedildi. gazeteci erdal çetin' in olu yavuz çetin, 1996' da esi didem çetin' den ayrlm ve bu ayrlktan sonra hayatini bir daha düzene sokamamisti. 7 yasinda yavuzcan adinda oglu bulunan yavuz çetin, kadiköy'deki shaft blues rock bar'da sahneye çkyordu. gece sahne çalismalarini sürdürürken, gündüzleri de dmc'den çikartilacak ve 'satilik' adini vermeyi düsündügü ikinci albümünün stüdyo çalismalarini yürütüyordu. yogun depresyon teshisi konuldugu icin bir haftadir hastanede tedavi goren yavuz cetin, hafta basinda iyilestigi gerekcesiyle taburcu edildi. tedavisi sona erdikten sonra bir arkadasina, en iyi ilac müzik dedi ve onceki gun, hastaligi suresince bir an olsun yanindan ayrilmayan kiz arkadasi mine erkaya ile birlikte son albumunun calismalari icin studyoya girdi. bir ara fenalasti. hemen calismayi birakip psikologuna gittiler. psikologu da, cetin' e iyi oldugunu soyleyerek bazi ilaclar vermekle yetindi. kiz arkadasi mine erkaya da paylasiyordu bu kanaati. ögleden sonra ayrildiklarinda, yavuz cetin' in gayet normal oldugunu soyluyordu. haberi barda aldilar yavuz cetin, sahne aldigi shaft blues rock bar'a 23.00'e gelecekti. gelmeyince, tonmaister mine erkaya ve yavuz cetin group'un elemanlari telasa kapildi. telaslanmakta hic de haksiz olmadiklarini cok gecmeden anladilar. yavuz cetin, saat 19.00 siralarinda, bogazici koprusu' nden atlayarak yasamina son vermisti. talkbox kullanan ilk gitarist unvanini alan yavuz cetin'in, 1977 model peugeot marka otomobili, bogazici koprusu uzerinde, ortakoy ayagina yakin bir noktada bulundu. 34 kbp 09 plakali otomobilde, yavuz cetin'in ruhsati, ehliyeti, 500 dolar ve 190 milyon lira, cesitli ilaclar ve 7 tane anahtar bulundu. yavuz cetin' in cesedi adli tip kurumu morguna kaldirilirken, olumu tum muzisyen arkadaslarini ve ailesini yasa bogdu. *
geleneksel türk müzik aletlerinin kullanımını elektronik öğelerle birleştiren grup, değişik bir tını yaratarak türk halk müziği'ne yepyeni bir soluk getirdi. kayıdı alınan doğal seslerin, çalınan akustik ve elektrikli, geleneksel ve modern müzik aletlerinin çeşitli elektronik efektlerle zenginleştirilmesi baba zula müziği'nin temelini oluşturur. müziği oluşturan tema, makam, usul ve ses gibi öğelerden biri veya birkaçının, kayıt ve prova yoluyla belirlenmesi ile doğaçlama yapmaya başlayan grup, bu yöntemi "saptanmış doğaçlama" kavramı altında, görselliğe de özel bir önem vererek konser, film, tiyatro ve albümlerine taşıdı. canlı etkinliklerde çekirdek kadroya eklenen elemanlar tarafından hazırlanan video, dia ve film gibi unsurların kullanımına da ağırlık vermektedir. ilk albüm ve konserlerinden itibaren müzisyen ve oyunculara konuk sanatçı olarak yer vermeyi benimseyen gruba trakya' lı selim sesler (klarnet ustası), kanada' lı brenna mccrimmon (rumeli türkücüsü), fahrettin aykut (davulcu), tuncel kurtiz (sinema ve tiyatro sanatçısı), ahmet uğurlu (sinema ve tiyatro sanatçısı), san fransisco'lu ralph carney (saksofoncu) ve diva semiha berksoy (türkiye' nin ilk bayan opera sanatçısı, ressam) gibi ünlü sanatçılar da katıldı. derviş zaim' in, arabaları çalıp sonra tekrar yerlerine koyan ve daha sonra bir tavus kuşuna aşık olan araba hırsızının öyküsünü anlattığı ilk filmine yaptıkları özgün müziklerden oluşan "tabutta rövaşata" (ada müzik) adlı ilk albümlerini 1996 yılında kaydettiler. film ile aynı adı taşıyan albümde, oyunculardan ahmet uğurlu, tuncel kurtiz ve ayşen aydemir'in seslerinin yer aldığı dört şarkı da bulunuyor. baba zula, antoine de saint exupery'nin "küçük prens", arnold lobel'in "kurbağa öyküleri" ve perihan mağden' in "mutfak kazaları" isimli tiyatro oyuncuları için yaptığı müziklerin toplandığı "3 oyundan 17 müzik" (doublemoon) adlı albümünü 1999 yılında yayınladı. bu albümde pek çok sanatçının yanında ralph carney, brenna mccrimmon ve selim sesler de konuk sanatçı olarak yer aldı. 2001 yılında ahmet çadırcı'nin yönetmenliğini yaptığı seks filmleri gösteren bir sinemanın makinistinin eski bir porno yıldızına olan tutkusunun öyküsünü anlatan "renkli türkçe" isimli filmini müzikleyen grup, türkiye haricinde ingiltere ve makedonya' da da konserler vermiştir. topluluk, haziran 2002'de, efes pilsen summer festivali "one summer in love" da manu chao konserini açtı. baba zula elemanları levent akman ve murat ertel 6 ve 8 aralık 2002 tarihlerinde almanya'nın köln kentinde gerçekleşen akdeniz film festivali'nde gerald doecke ve norbert jorzik adlı iki alman müzisyenle konser verdiler. 27 ocak 2003' te sonuçları açıklanan sinema yazarları derneği (siyad) türk sineması 2002 ödüllerinde "en iyi müzik" ödülüne, ümit ünal'ın "dokuz" adlı filmine yaptıkları müzikleriyle baba zula elemanları emre onel, murat ertel ve levent akman'ın diğer grubu zen layık görüldü. mayıs 2003' de çıkan "ruhani oyun havaları" albümünün miksajı ise massive attack , the orb, lee perry gibi isimlerle çalışan ingiliz yapımcı ve müzisyen mad professor'a (a.k.a neil fraser) ait. emre onel: darbuka, vurmalılar ve sampler levent akman: vurmalılar, makinalar ve oyuncaklar murat ertel: saz, sitargitar, teremin ve plaklar, ses oya erkaya: bas gitar, ses *
sözlük hiçbir kurumla bağlantılı olmayan birkaç kişi tarafından düşünülmüş bağımsız bir platformdur. sözlük içerisindeki yazıların tüm sorumluluğu yazarlarına aiittir. sözlük bu yazıların doğru olduğu hakkında bir teminat vermez. yazılan yazıların telifi bize ait değildir, çalınız çırpınız ama kaynak gösteriniz. sözlük sistemi ile geliştirilmiştir. |