hatırla sevgili

    aşk temasının altında anlatılan döneme tarafsı olarak bakamayan sosyal içerikli (!) dizi
    (15.09.2007 15:21)

süper kahraman

    beşinci boyut salih
    (15.09.2007 01:42)

istanbul

    ugur ışılakın sozleri ustune pek fala yorum yapılmaz diye düşünüyorum:

    arıyor İstanbul eski günleri
    geceler kahroldu çöktü İstanbul
    ellerini açmış minareleri
    İçini allah'a döktü İstanbul

    ağladı boynunu büktü İstanbul
    bizi yüreğinden söktü İstanbul

    ah İstanbul ah
    bilirim matemlisin, bilirim yaslısın
    bilirim kızgınsın bize
    bilmem ki arınır mıyız bu günahtan
    döksen bizi marmara'ya, karadeniz'e

    ne bunca imparatorluklar
    ne de muharebeler yordu seni
    korundun düşmandan yıllarca
    lakin dost bildiğin, can bildiğin vurdu seni

    ah İstanbul ah!
    yüzüne bakacak yüzümüz kalmadı
    bırak bari ismini doya doya analım
    bundan böyle sen bize yan, biz de sana yanalım

    toprağın altından yükselir figan
    bakamaz üstüne yer hicabından
    bağrına bastığı vurdu sırtından
    matem bayrağını çekti İstanbul
    (15.09.2007 00:50)

kara murat

    filmde sarışın bir arkadaşımızın bile kara murat benim diye çıkarak bu filmlerin tarih yönüne nazaran espri yönünü kuvvetlendirdiği az ciddiye alınarak oluşturulan osmanlı kahramanı
    (15.09.2007 00:41)

oğul

    osman öztunç şiiri, sözleri:

    vatan oğul, bayrak oğul, devlet oğul, can oğul
    sevmek nedir bunu bilen aşıklara bismillah
    bu oğullar sümeyya can analardan doğdular
    rabbi esir dileklerden beşiklere bismillah

    ad verirken, ilk ezandan ilk duyduğun kelamda
    göz ve gönül aydınlatan ışıklara bismillah
    emeklerken, diz vurduğun iz vurduğun her yerde
    ayaklanıp atladığın eşiklere bismillah

    düşte gördüm kanlı başım peygamberin dizinde
    ocaklara eşiklere beşiklere bismillah

    karamürsel,
    kara üzüm gözlü mürsel
    soy oğul gündüzbey çanamlı yiğit
    bey dağımca bey oğul
    gazi battal ülkesinin kara yiğit palası
    devlet oğul, mürfet oğul, fidan oğul, toy oğul

    anam dedin, babam dedin, atam dedin bayrağa
    hem al bayrak oldun işte hem bayrakta al oğul

    bağrımdaki kurşunlarla çık peygamber katına
    ol mübarek avucun içini birer birer say oğul
    bet yüzler kem gözler hor bakarmış vatana
    biz tükenip yok olmadan olmaz böyle şey oğul

    denilmiştir,
    can sağ iken yurt vermeyiz düşmana
    hem sütünden hem kanından hem canından
    bu sende ki huy oğul
    (14.01.2007 17:29)

şeytanın hileleri

    asıl adı telbis'u iblis olan ve ibn'ul-cevzi yazdığı 800 yılı aşkın süredir müslamanlar tarafından zevkle okunmakta ve alimler tarfından övülmekte ve tavsiye edilmekte olan eserdir.
    (13.01.2007 17:50)

felluce

    bedirhan gökçe'nin başım gözüm üstüne isimli son albümünde ki en güzel eserlerden birisidir. sözleri:

    medeniyetin felluce çağındayım.
    ne tarafa dönsem kan,
    baba uyan,
    ey uyuyan dünya uyan.
    Çocuğundur artık kanayan.
    baba uyan, uyandır kardeşimi,
    kim bizi postallar altında ezen?
    bizi kirleten kim?
    saçından sürüklenen kardeşim nerede?
    nerde kayarken dilek tuttuğum yıldızlar.
    kirpiklerime yağan sabah güneşi.
    elimi uzattığımda dokunduğum gökyüzü, nerede?
    nerede, her hafta pazara giderken
    sımsıkı tutunduğum o nasırlı ellerin?
    rahmet mi bu yağan baba?
    yoksa azap mı?
    sanki bir kapı açılıyor düşümde,
    masalımın ilk çağından,
    kör bir kuyuya düşüyorum.
    güneşin imparatorluğundan,
    karanlığın zaferi çıkıyor karşıma.
    yarım kalan düşlerimde.
    masal yüzlü bebekler ağlıyor hala.
    filistin duvarında,
    Çocuğuna sarılan bir baba,
    kudurmuş bir işgali,
    dünyanın beynine kazıyor.
    necef de, bağdat da, Çeçenya da,
    bir çağ yanıyor baba,
    bir çağ yanıyor ve bir kez daha yıkılıyorum.
    ve bir kez daha adım kanlarla
    zulmün kitabına yazılıyor.
    böyle mi olmalıydı baba.
    bükülmeyen bileyin,
    taşlarla kırılmalı.
    adın teröriste çıkmalıydı.
    senin katilin aklanmalı.
    bir imparatorluğun
    nazar boncuğu mostar, yıkılmalıydı,
    böyle olmamalıydı baba.
    böyle olmamalıydı,
    İşgale karşı koymanın bedeli
    senin kapanan gözlerini seyretmek,
    olmamalıydı.
    baba uyan, ne olur uyan
    evladındır artık kanayan.
    haçlı seferlerinde hep,
    hep ben ölmeliydim öyle mi?
    doğudan, batıya,
    her mezara kendimi gömmeliydim.
    böyle miydi baba?
    oysa tuna nehri kadar özgürlüktüm ben,
    dicleydim, fırattım vatandım ben.
    bir avuç su, bir karış toprak,
    değildim ben.
    baba ne kaldı şimdi felluce den?
    o da yanıyor şimdi, musul gibi,
    kerkük gibi, filistin gibi.
    yanıyor sapan taşlarının,
    suskun dilindeki ateşten.
    kimin olursa olsun artık,
    bu kanlı zafer.
    adını kim koyarsa koysun bu zalim çağın.
    eğer camide vuruyorlarsa yaralı bir babayı camiden.
    bu zulme alkış tutan,
    bu zulme sessiz kalan,
    herkes utansın.
    baba uyan, evladındır şimdi kanayan.
    ey bana büyük, kainata küçük dünya,
    sen yabancı değilsin çocuk ölümlerine,
    ana yüreğinin böyle göğüsten sökülmesine,
    Şahitliğin taa kızılderili kabuslarından.
    Çok ağladığın olmuş zenci kölelerin,
    zincirli bembeyaz ellerine.
    sen onları da kurtaramamışsın ya.
    eyvah! eyvah!
    Şimdi, şimdi ne mescid-i aksa,
    ne süleyman mabedi,
    hatırla,
    alnından vurulan ramazan'ı
    bayrama yetişemedi.
    Şu kan kusan ağzında,
    bayat bir şekeri bile çiğneyemedin.
    uyan baba, baba uyan!
    utan ey uyuyan dünyam utan,
    düşlerime daha turnalar girecekti.
    uyan! utan! utan.
    (11.01.2007 19:49)

sivas katliamı

    sivas olayı 2 temmuz 1993 tarihinde gerçekleşmiştir. hiçbir noktasında savunulacak bir öğe muhteva etmemektedir. ancak medyanın bu olayı provokatif etki olarak kullanmasi yapılmış olan ve hali hazırda yapılmakta olan büyük bir yanlıştır. 2 temmuz daki olaydan sonra misilleme olarak düşündüğüm erzincan'ın kemaliye ilçesinin başbağlar köyünde 5 temmuz 1993 tarihinde pkk tarafından bir katliam gerceklestirilmiştir. burda belirtmek istedigim konu tarafli ve satılmış medya sivas olayının bu kadar üstüne düşerken başbağlar katliamını unutturmak istemesidir. bu olayı misilleme olarak görmemi bir komplo teorisi olarak sezebilir okuyanlar. lakin tarihlerin bu kadar çakışması vede asıl onemlisi terör örgütünün katliamdan sonra biraktığı bildirideki bir cümle herşeyi göz önüne sermektedir "sivasın öcünü aldık". tekrar belirtmekte fayda görüyorum sivas olayının tasvip edilecek hicbir tarafı yoktur yalnız 2 temmuzu unutmayan vicdansiz vicdanlılar neden 5 temmzu hatırlamamaktadır.
    başbağlar katliamında 33 kişi köy meydanında toplatılarak kurşuna dizilmiştir.o küyde verilen şeitlerin sayısının sivas olayında ölen kişi sayısına yakın olması bile bu olayın misillemeden ibaret oldugunu yadsinamaz hale getirmektedir.bunun yanında şerefsiz abdullah öcalanın itiraflarında başbağlar baskınını pkk'lı d. baran'ın sivas olaylarına misilleme olarak gerçekleştirdiğini söylemiştir.

    medya tıpkı 12 eylülü ülkücü ve sağ kesimin üstüne attigi gibi sivas ve başbağlar olaylarının sadece sivas yönünü göstererek ve hatırlatarak islami kesime çamur atmaktadır. duam halkın bu medyaya rağmen sağduyusunu bugunu kadar koruduğu gibi
    bundan sonrada muhafaza etmesidir.
    (11.01.2007 06:37)

uğur ışılak

    albumleri:


    dönen alçak olsun:
    1. İstanbulu Özledim
    2. göz nurum
    3. anadolu doluyum
    4. Ölesim gelir
    5. dilini kana bulama
    6. koçhisar elleri
    7. marmara
    8. bir türkü söylese
    9. ah dedikçe
    10. beşikten mezara kadar
    11. feda ettim
    12. yokluğumun resmi
    13. dönen alçak


    söyleyeceklerim var...:
    1. soran varsa
    2. yağmurlar islanmasın
    3. namusum Üstüne
    4. muamma
    5. gemileri yakıyorum
    6. nazlı ceylan
    7. zülfikar
    8. kal biraz daha
    9. Şakir
    10. erenlerin sofrasında
    11. sen yoksun diye
    12. haydi anadolu
    13. vakit tamam



    yıldırım gibi:
    1. yıldırım gibi
    2. başımın belası
    3. canın olayım
    4. dizginle aşkını
    5. sır düğümü
    6. gadanı alım
    7. eylül yağmuru
    8. gözlerin vurdu
    9. yarala beni
    10. sevmekte hoş sevilmekte
    11. gönlüm
    12. sanada yer var


    ben ağlarsam kıyamet kopar:
    1. ben ağlarsam kıyamet kopar
    2. aşkım sana emanet
    3. deh babam
    4. senin yüzünden
    5. deli yar
    6. bezmişim
    7. her Şeyin bir vakti vardır
    8. sen yağmurumsun
    9. biz gardaş değilmiyiz
    10. Çok Şükür köylüyüm
    11. tuz gölü
    12. haydi anadolu


    kalabalık yalnızlara & ozanca:
    sensiz olmuyor -1
    kanımın son damlası -2
    ağladı İstanbul -3
    bir damla olsam -4
    söze ne gerek var? -5
    ha senin ha benim (Şiir) -6
    tek seni sevdim -7
    gözlerin -8
    hayalin renkleri soldu -9
    geçen gün Ömürdendir -10
    ben neler yaşadım -11
    dönen alçak olsun -12

    1- gelsen de bir gelmesen de
    2 -gurbet elde
    3- güzel dost
    4- hata bana hak sana
    5- yıllarıma vay
    6- yaralı
    7- gelme Üstüme
    8- bu dert beni Öldürecek
    9- sor Öğren
    10- sen olmadığın zaman
    11- vakit tamam


    sil baştan :
    1. dokunma
    2. sil baştan
    3. gözlerime perdeyim
    4. İki elim kanda olsa
    5. bu gece
    6. İki gözümsün
    7. dünyanın sonuna geldik
    8. gelmesin
    9. uçur beni
    10. buyur gönül haneme

    (10.01.2007 11:22)

uğur ışılak

    yaptığı muziğin yanında hayata karşı duruşu da bircok kişiye ilham vermesi gereken ozan. ozellikle milliyetcilik hakkındaki yazısını paylasmak istiyorum.


    mİllİyetÇİlİk Üzerİne



    dini olmak bir itikat, milli olmak bir stratejidir. bunlar birbirine karıştırılıp mukayese yoluna gidildiği zaman büyük bir yanlışın içine düşülmüş olur. "dinde milliyetçilik var mıdır" sorusu yıllardır gündemimizi işgal eden bir sorudur. aslında bu sorunun sorulması manevi alandaki hassasiyetimizin de bir belgesidir. her alanda ciddi bir kavram kargaşası olduğu gibi milliyetçilik kavramı da bu kargaşadan nasibini almıştır.



    acizane milli duruş ve milliyetçilikle alakalı yorum yapma noktasında kendimi salahiyet sahibi görmesem de söyleyeceklerim şunlardır:



    millet, büyük bir aile olarak düşünülüp her birey de o ailenin bir mensubu olarak kabul edilirse, milliyet noktasındaki görüş ve hassasiyet daha iyi anlaşılmış olur.

    aile bireylerinin hatalarına rağmen ailevi yapıyı korumak ve tahribatı tamir etmek adına nasıl ki elimizden geleni yapmakla mükellef hissederiz kendimizi, işte millete ve milliyete de bakış bundan farklı olmamalıdır.

    fiziki veya biyolojik üstünlüğe inanarak bir milleti imtiyaz sahibi görmek, batının milliyetçiliği veya hitler'in kafatasçı anlayışına eşdeğerdir.

    bizim milli olmaktan kastımız, 10 asrı aşkın bir süredir İslam ile müşerref olmuş bir milletin adalete, nizama, hakka, hukuka, fıkha, tefsire, edebiyata, dile, dine dair birçok hizmetin yapılması ve üzerine bir şeyler inşa edilmek üzre büyük bir zeminin hazırlanmış olmasıdır. bütün bu yapılanları hiçe sayarak her şeye yeniden başlamak gibi bir anlayışın temeli şeddeli bir cehalete dayanır. bir milletin heyecanını ayakta tutan en önemli unsurlardan biri de, o milletin bıraktığı tarihi hazinedir. bugün ekonomik ve sosyal olarak vahim ve nahoş bir manzaranın olmasına rağmen hala başımızın dik durması, kutlu bir tarihin varisleri olmamızdandır. dünyada hala adımızdan bahsediliyorsa, bilinsin ki, bugüne dair yapılan harikulade işlerden değil, bilakis manevi ve kültürel olarak dünya insanlığının gıpta ettiği alimlerin, mutasavvıfların, ediplerin bu coğrafyada yetişmiş ve yaşamış olmasındandır. sadece araştırmak için bile bir ömrün kifayet edemeyeceği böylesine ulvi kaynağın muhatabı olan bizlerin, geleceğe daha emin adımlarla ilerlemek için 10 asırdır yapılan yorumları daha iyi anlamak ve iffet, edep, erdem, fazilet, şeref, gönül, yiğitlik gibi kavramların hakkını vermek için milli olmak mecburiyetimiz vardır. son zamanlarda bu duygunun ve hissiyatın din dışı veya çağdışı olduğuna dair büyük bir kampanya başlatılarak bu milleti heyecandan, coşkudan, cezbeden uzaklaştırmak isteyenlerin olduğu aşikardır. bu oyuna ilk olarak dili tahrip ederek başladılar. tabii ki dil tahrip olunca koca bir kültüre yabancı kalmamak mümkün değildir. torun dedeye, dede toruna, talebe hocaya, hoca talebeye, tarih bugüne, bugün tarihe yabancıdır maalesef. bizi bize yabancı etmek isteyen birilerinin var olduğunu anlamak için çok zeki olmaya gerek yok. bütün bu etnik çatışmaların ve hürriyet söylemlerinin temelinde yatan sinsi niyet bundan başkası değildir.

    zaten tarihten ve kültürden bahsederken damarlardaki kanın kastedilmediğini ve bu tarihin oluşumunda yetmişiki milletin payının olduğu ve bu birlikteliğin neticesinde anadolu kültürünün ortaya çıktığını herkes çok iyi bilmektedir. kimse lafı kıvırmasın ve etnik çatışmalara sebebiyet verecek zemin aramaya kalkmasın. hakiki manada anadolu'muzun ulviyetine inanarak, dinin tasvip etmediği şeyleri ayıklayıp milli duruşu ortaya koyanlar bu oyuna gelmeyecektir.

    yaklaşık 200 milyon insanın türkçe konuştuğu ve aynı kaynaklarla beslendiği bir dünyada, sağlam, muteber ve sözü geçen bir millet olmamızdan tabii ki birileri rahatsız olacaktır. ama bir şey çok iyi bilinmeli ki, evvela aynı dili konuşan bir millet olarak kendi içimizdeki birliği ve beraberliği sağladıktan sonra, sadece kendi coğrafyamızı değil, koca bir dünya insanlığını mutlu ve huzurlu kılmaya talibiz. tahrip edilmek istenen bu ulvi değerler, onların da ihya olmak adına aradığı reçetedir aslında. milliliğimiz diniliğimizdendir.



    köksüz olanlar öksüz olmaya mahkumdur.



    saygı, sevgi ve muhabbetle



    gunumuzun televole sanatçılarının yanında diğer gercek sanatçılar gibi medya tarafından ilgi görmemesi ugur ışılak gibi sanatçıların taninmasını sadece geciktirmektedir ama ulkemiz inşallah bu kültür erozyonundan en kısa zamanda uyanıp yine uğur ışılak'ın tabiriyle alkişi israf etmemeyi öğrenecektir
    (10.01.2007 11:13)

eurovision

    hiçbir ülkede bizim kadar rağbet görmemesine karşılık o basit platformda bile milliyetçi tavır sergileyemediğimiz şarkı yarışması
    (08.01.2007 15:07)

ceza

    amerika karsitli soylemlerini amerikan tarzda yapan ve böylelikle kendi içinde yaman çelişkiler ortaya çıkaran müzik adamı
    (08.01.2007 14:33)

hacı bektâş-i velî

    hacı bektaş-ı veli büyük bir velidir. eserleri onun ehl-i sünnete aykırı olmadığını göstermektedir. bu yönüyle yeniçeri teşkilatının manevi ilham kaynağı olmuş olabilir. ancak muntesipleri zamanla, onu kur'an ve sünnetten uzak ve tamamen amelden mahrum bir tarikat şeyhi haline getirmişlerdir. onun için de bu müridlerini nazara alan halk, bektaşi ismine akla ve hayale gelmeyecek manaları yüklemeye başlamıştır. bu konuda tarihçi ali'nin bir sözü vardır:

    "zamananımızda bektaşi dervişleri, baştan başa namazdan ve oruçtan uzak, mezhepleri ne olduğu belli olmayan bir bölük ortada gezenlerdir. hacı bektaş-ı veli'ye intisapları sadece sözleriyledir; fiil, amel ve inanç itibariyle onunla alakası yoktur."
    (08.01.2007 12:21)

türkçe ezan

    türkçe ezan atatürk döneminde değil, atatürk'ün ölümünden bir yıl sonra İsmet İnönü zamanında okutulmaya başlandı. ezanın ve dinle ilgili kur'an ve hadislerde dahil olmak üzere her türlü arapça metnin zaten türkçesi var. ve bu metinleri günde beş dakikadan beş defa olarak toplam 25 dakikalık ezan süresi içerisinde türkçesinden dinleyip anlamaya çalışmak yerine günün 24 saatinin geri kalan 23 saat 35 dakikasında türkçe tercümelerinden okuyarak anlama imkânı vardır.
    dolayısıyla ezanın türkçe okunmasının halk tarafından anlaşılmasıyla zerre kadar ilgisi yoktur.
    (07.01.2007 15:07)

sefai

    miliyetci ve muhafazakar kesimin kalemi ve sazı sağlam olan sanatçı kelimesini tam anlamıyla karşılayabilecek nevi şahsına münhasır şair. bunun yanında her cumlesinin sonunda allah razi olsun duasini noktalama isareti gibi kullanarak gonul adami oldugunu kanitlayan insan.
    (07.01.2007 07:51)

sayfa: 1-2

Vampircik - 2005 - 2015

sözlük hiçbir kurumla bağlantılı olmayan birkaç kişi tarafından düşünülmüş bağımsız bir platformdur. sözlük içerisindeki yazıların tüm sorumluluğu yazarlarına aiittir. sözlük bu yazıların doğru olduğu hakkında bir teminat vermez. yazılan yazıların telifi bize ait değildir, çalınız çırpınız ama kaynak gösteriniz.

sözlük sistemi ile geliştirilmiştir.