son beğenilen tanımları son kötülenen tanımları
genel istatistikler
zamanında hakkında şöyle bir yazı yazmışlığım vardır: Yola ışık katan sesin sahibi ud mu İzel mi karar vermek zor. İkisiyle aynı hikayede çarpışınca "Ne dersen de..." dememek imkansız. Görüntülenmeye hiç ihtiyacı olmasa da nasıl görüntülenir böylesi bir hikaye merak konusu. Klibi olmalı mı olmamalı mı yoksa hiç sorulmamalı mı? Hikaye hakkında bildiklerimiz hissettirdiklerinden az ama yeterli. Adı : Sana Ne Kadar Yeri : Albümün 7. şarkısı Anlatıcıları : Ud: Fatih Doğaner / Yaylılar: Gündem / Akustik Gitar: Sinan Akçıl / Elektrik Gitar: Gültekin Kaçar İzel'in son albümünü almanız için bir sebep sorarsanız yanıtı verilmiş kabul edin. İ.T.Ü. Devlet Konservatuarı mezunu olan İzel 1969 Yalova doğumlu. İtalya'da düzenlenen Eurovision Şarkı Yarışması'nda Reyhan Karaca ile birlikte seslendirdiği İki Dakika ile bizi temsil ettiğinde 22 yaşındaydı. Yaşıyla ilgisi olmasa da ilk başarısı için 2 yıl daha beklemek zorunda kalmış ve 1993 yılında Kuşadası Altın Güvercin Müzik Yarışması'nda 1. olmuştu. 1995 yılında ise ilk albümü Adak İzel'e Yılın Bayan Sanatçısı ünvanını getirmişti. Sonrasındaki albümleri Emanet (1997) , Bir Küçük Aşk (1999) , Bebek (2001) , Şak (2003) ve Bir Dilek Tut Benim İçin (2005) ile aklımızda kalan İzel, adeta aklımızı durdurmaya programlanmış her aşk yarası için bu kez Işıklı Yol'u gösteriyor. Dürüst olmak gerek. Gösteri Sana Ne Kadar da başlayıp bitiyor. İçinden 'Sana Ne Kadar'ı çıkarsak yolun ışığı söner mi sönmez mi karar sizin.
zamanında hakkında şöyle bir yazı yazmışlığım vardır: Eski şarkılarının yeni aranjelerle buluştuğu bir randevunun tanıklığından bahsedilecekse "Es deli rüzgar bu günü götür, o biten ömrü yeniden getir " diyerek mırıldana mırıldana susmak en iyisi. Oysa içinde sadece Gel Ey Seher yok bu randevunun. Bir Emmoğlu var ki; Türkçe, İspanyolca, Arapça, İngilizce aynı zamanda Jazz ve Rock ruhunda Mi Amor olarak çıkıyor karşımıza. Sayıya vurursak 18’e, zamana vurursak 1987’ye ulaşan şarkı var albümde. Ellerim Bomboş, Anı, Yol Verin A Dostlar, Kör Kuyular, Avuç İçi Kadar, Elveda Tatlım, Korkmazdım, Hani Sevenler Nerde, Penceremden Gökyüzüne, Sensiz Olamam, Cefalar, Coşacağım,söz ve bestesi babası Hasan Erkoç'a ait olan Elveda Ey Gençlik, Anı (remix), Ellerim Bomboş(remix) ve yepyeni şarkısı 'Canevimden' Fatih Erkoç ile geçirilecek hiçbir randevunun kaçırılmaması gerektiğini bir kez daha hatırlatıyor. 1953 İstanbul doğumlu olan Fatih Erkoç, anlattıklarına göre 1965 yılında İstanbul Belediye Konservatuarı'na girmiş; 7 yıl boyunca trombon, piyano ve kontrbas eğitimi almış ama mezun olmadan o dönemin en gözde orkestralarından İstanbul Gelişim Orkestrası ile çalışmaya başlamıştı. 11 yılını Norveç'de geçiren Erkoç, İskandinavya'daki çeşitli orkestralarda; trombon, flüt, gitar, bas gitar, keman, saksofon, trompet ve ud gibi enstrümanlarıyla da yer almıştı. Şimdi ise bizimle olan randevusuna beklediğimizden de çok geldi. Jerzy Kosinski’nin aynı isimli romanından uyarlanmış bir albüm değil elbet 'Kör Randevu'. Romanı okumuş mu okumamış mı bilinmez ama albüme isim olsun diye Kör Randevu’yu Okan Bayülgen önermiş. Böylece oyunculuğu ve Makina'sından çok son zamanlarda fotoğrafçılığıyla adını sıkça duyduğumuz Bayülgen ilk kez Fatih Erkoç için albüm kapağı çekmekle kalmamış bir de albümün ismini koymuş. Okan Bayülgen albüme Kör Randevu isminin verilmesini, "Her yeni albüm, birbirini tanımadan beğenen, kafasında kurup durmaktan kendini alamayan, heyecanlı ve endişeli; iki tarafın verdiği riski en düşük ama ödülü en büyük kör randevudur" diyerek açıklıyor.
01- Uyanış 02- Ev 03- Dışarıda 04- Oyun 05- Haset 06- Masal 07- Tutku 08- Kaçış 09- Veda 10- Valse A Rosenthal Gitar : Cem Köksal Vokal : Şenay Lambaoğlu Klavye : Koray Alarslan Bas Gitar : Çağatay Ateş Davul : Alpay Şalt Söz ve Müzikler : Cem Köksal ( Uyanış / Söz : Dolunay Obruk & Cem Köksal , Masal / Söz : Cem Köksal & Haluk Polat , Kaçış / Müzik : Çağatay ateş & Cem Köksal , Valse a Rosenthal / Müzik : Geisela Reinhardt ) Tüm düzenlemeler : Cem Köksal & Koray Alarslan & Çağatay Ateş & Alpay Şalt
2- Ah Çikolata ( Söz : Cem Senyücel / Beste: Yusuf Demirkol ) 3- Ahtapotlar ( Söz : Cem Senyücel / Beste: Yusuf Demirkol ) 4- Ağlat Beni ( Söz : Cem Senyücel / Beste: Yusuf Demirkol & Eren Parlakgümüş ) 5- Zehr-i Zakkum (düet: Teoman) ( Söz : Cem Senyücel / Beste: Yusuf Demirkol ) 6- Erkek Adamsın (düet: Seyyal Taner) (Söz :Cem Senyücel / Beste: Eren Parlakgümüş ) 7- Kapat Perdelerimi ( Söz :Cem Senyücel / Beste: Eren Parlakgümüş ) 8- Hebenneka ( Söz : Cem Senyücel / Beste: Yusuf Demirkol ) 9- Yaralısın ( Söz :Cem Senyücel / Beste: Eren Parlakgümüş ) 10- Anlıyorsun ( Söz : Cem Senyücel / Beste: Yusuf Demirkol ) 11- Zehr-i Zakkum 2 ( Söz : Cem Senyücel / Beste: Yusuf Demirkol ) 12- Hipokondriyak ( Söz : Cem Senyücel / Beste: Yusuf Demirkol & Eren Parlakgümüş )
Galatasaray Lisesi Jazz Orkestrası, Strasbourg Louis Pasteur Üniversitesi, Boston Üniversitesi ve Berklee College of Music bir yana Kürşat Başar, Cem Aksel, Erdal Akyol, Cem Kaprol, Can Çankaya’dan oluşan grupla uzun süre Q Jazz Bar’da Jazz söylemesi başka bir yana Berklee'de Kevin Mahogany, Millie Bermejo , Lisa Thorson ile Jazz ve vokal çalışıp vokal performansa yönelmesi daha da başka bir yana Berklee'nin Singer's Night gibi prestijli gecelerinde sahne alması bambaşka bir yana 2006 yılında çıkan ilk albümü ‘Üzgünüm Beyler’ ile tanıdı Türkiye kendisini. İçinde Ercüment Vural, Erdem Sökmen, Ozan Çolakoğlu, Candan Erçetin, Göksun Çavdar ve Cihan Okan’ın da olduğu bir albümdü ‘Üzgünüm Beyler’. Maxi-single olarak çıkan ‘Küçük Aşk Katili’ için Erdem Kınay ile birlikte çalışan Banu Ünüvar için artık söylenecek bir şey olmamalı sadece dinlenmeli. Sadece dinlemek?
Daha da diyecektir denmeyen ne kaldıysa denemeyenlerin yerine.
borç yiğidin kamçısıyken ödedikçe artmasını umarak diyardan uçurduklarımı çoğaltarak getireyim dedim. yiğit oldum ben sayesinde. sözlük hiçbir kurumla bağlantılı olmayan birkaç kişi tarafından düşünülmüş bağımsız bir platformdur. sözlük içerisindeki yazıların tüm sorumluluğu yazarlarına aiittir. sözlük bu yazıların doğru olduğu hakkında bir teminat vermez. yazılan yazıların telifi bize ait değildir, çalınız çırpınız ama kaynak gösteriniz. sözlük sistemi ile geliştirilmiştir. |