son beğenilen tanımları genel istatistikler
Yaşar Nuri Öztürk'ün kızı Saniye Öztürk babasının son durumu ile ilgili bir açıklama yaptı. Saniye Öztürk, "Babamın durumu sosyal medlada söylendiği gibi ağır değil. Ağır bir grip geçiriyor. Virüs kaptı. Şu anda yanındayım. Sıkı bir tedavi görüyor. Kaygı duyulacak bir durum yok. Sevenlerine, merak edenlere çok teşekkür ederim" dedi. Yani Onur Akay'ın sabah yaptığı paylaşım asılsız çıktı. Akay "Değerli hocamız Yaşar Nuri Öztürk'ün durumu ağır, hocamız için dua edin. Yeditepe Üniversitesi Hastanesi'nde tedavi olan hocamız şimdi evinde. Allah acil şifalar versin" demiş ajanslar bunu haber olarak geçmişti.
(bkz: Bayo Sokoloviç)/(bkz: Sokollu Mehmed Paşa) (https://tr.wikipedia.org/wiki/Sokollu_Mehmed_Pa%C5%9Fa)
--- alıntı --- Sabiha Gökçen ismini duymamış olamazsınız! O, Mustafa Kemal'in manevi kızıdır; pilottur; Dersim'i bombalayan tayyarecilerdendir... Bunları bilmesine biliriz de, Sabiha Gökçen'in bir Ermeni "devşirmesi" olduğundan haberiniz var mıdır? Sıralayalım: Antep asıllı Ermenistan vatandaşı Hripsime Sebilciyan Gazalyan, "Biz Antepliyiz. Ailenin annesi Mariam Sebilciyan'dı. Baba ise Nerses Sebilciyan. Nerses 1915'teki olaylar sırasında öldü. Maryam ile Nerses'in 2'si kız, 7 çocukları oldu. Kızlardan biri Diruhi, benim annemdi. Diğeri de Hatun'du. İşte bu Hatun, Sabiha Gökçen'dir. Benim teyzemdir. Kardeşlerinin, yani dayılarımın adları ise Sarkis, Boğos, Haçik ve Hovhannes Sebilciyan'dır, ( Ersin Kalkan, "Sabiha Gökçen mi Hatun Sebilciyan mı?", Hürriyet, 21 Şubat 2004, s.18.) diyor... "Tarihçi ve dilbilimci Pars Tuğlacı, Sabiha Gökçen'in Ermeni asıllı olduğu haberi Hürriyet'te yayınlandıktan sonra bu konudaki fikri sorulduğunda, Gökçen'in yakın arkadaşı olduğunu belirttikten sonra, ‘Sabiha da Ermeni olduğunu biliyordu' diyor. Ama Tuğlacı, Gökçen'in tepkiler nedeniyle bunun açıklanmasını istemediğini, kendisine söz verdiği için bildiklerinin hepsini anlatamayacağını da ekliyor".. ( Yıldırım Türker, "O da mı Ermeni Çıktı?", Radikal İki, 29 Şubat 2004, s.3.) "Gökçen'in yeğeni olduğunu iddia eden Hripsime Sebilciyan Gazelyan'ın anlattığı hikâyenin yanlış olduğunu belirten Tuğlacı, Gökçen'in ailesinin Bursalı olduğunu anlattı. Tuğlacı'ya göre, Sabiha Gökçen, Bursalı bir Ermeni ailenin çocuğu olarak 1913'te Bursa'da dünyaya gelir. 1915 olayları sırasında Bursa'yı terk etmek zorunda kalan aile, uzun yürüyüşe dayanamayacağı için 2 yaşındaki Sabiha'yı yetimhaneye bırakır. Atatürk, 1922 yılında Bursa'ya geldiğinde nutkunu verdikten sonra yetimhaneye gider. Burada karşılaştığı 9 yaşındaki Sabiha Gökçen'i çok sevimli ve akıllı bulur. Doğruca Ankara'ya götürür ve evlat edinir. Pars Tuğlacı, resmi kayıtlarda Gökçen'in babası olarak gözüken Hafız Mustafa İzzet'in kim olduğunu bilmediğini ve bunun doğruyu yansıtmadığını da söyledi. Tuğlacı'ya göre Sabiha Gökçen, anne ve babasını hiç hatırlamaz. Ankara'da Atatürk'ün manevi kızı olarak yaşarken, Beyrut'taki akrabalarının kendisine ulaşmasıyla Ermeni olduğunu öğrenir. Gökçen, Tuğlacı'ya Beyrut'a gidip, akrabalarıyla görüştüğünü de söylüyor. Tuğlacı, Gökçen'in Ermenice bildiği ve kendisine bu dilde mektuplar yazdığı iddialarını ise yalanlıyor: ‘Ermenice bilmezdi. Bir keresinde nasıl öğrendiyse öğrenmiş bana gelip Ermenice seni seviyorum, dedi. 2-3 yaşında yetimhaneye bırakıldığında ne Ermenice, ne Türkçe biliyordu'..." ( "Gökçen Ermeni'ydi", Hürriyet, 22 Şubat 2004, s.20.) Evet, "Sabiha Gökçen'in Ermeni asıllı olabileceği iddiaları üzerine tartışma büyüdü. Bu iddia Agos'da yayımlamıştı. Ancak tartışmaya yer veren basın organları, bu tartışmalar sonucunda Agos'un uğradığı saldırıya yer vermedi. Agos binasının önünde Ülkü Ocakları'na bağlı olduğu iddia edilen bir grup gösteri yaptı, ‘Ya sev ya terk et' sloganları atıldı. Agos'un bulunduğu caddede trafiğin tıkanmasına yol açan gösteride konuşan İstanbul Ülkü Ocağı Başkanı Levent Temiz'in, gazeteyi ve gazete çalışanlarını tehdit ettiği, Agos ve yönetmeni Hırant Dink'i hedef gösterdi"yse de bunlar her zamanki gibi "es" geçildi! Ve nihayet "Boşnak" olmasına tahammül edilebilse de, Ermeni olmasına asla tahammül edilemeyecek "manevi evlat" tartışmasına "son nokta"yı yine Genelkurmay Genel Sekreterliği koydu: "Sabiha Gökçen, Atatürk'ün Türk kadınının, Türk toplumu içinde bulunmasını istediği yeri gösteren bir semboldür. Böyle bir sembolü amacı ne olursa olsun tartışmaya açmak, milli bütünlüğe ve toplumsal barışa katkısı olmayan bir yaklaşımdır"! ( aktaran: Türker Alkan, "Gökçen Tartışması", Radikal, 24 Şubat 2004, s.5.) --- alıntı ---
sözlük hiçbir kurumla bağlantılı olmayan birkaç kişi tarafından düşünülmüş bağımsız bir platformdur. sözlük içerisindeki yazıların tüm sorumluluğu yazarlarına aiittir. sözlük bu yazıların doğru olduğu hakkında bir teminat vermez. yazılan yazıların telifi bize ait değildir, çalınız çırpınız ama kaynak gösteriniz. sözlük sistemi ile geliştirilmiştir. |