temelini
iran ve
batı mimarisinin karışımından almış olan mimarlıktır. cami gibi yapıların temel özellikleri
mimar sinan a kadar olan dönem
selçuk mimarisinden gelmiş olmakla birlikte selçuk mimarisinin genel özelliklerini taşıyıp üstüne çok fazla bir şey koyamamıştır osmanlı. mimar sinan a gelecek olursa
ayasofyadan aldığı ilhamla birlikte genel selçuk mimari özelliğini değiştirmiş ve şu andaki cami çeşitlemelerinin örnek alınmasına neden olmuştur. türk mimarisi selçuk mimarisini ve sinanın yapıtlarını ve sinandan esinlenmiş ve kopyalanmış yapıtları bir kenara koyaca olursak çok fazla gelişmiş, yaratıcı ve yeniliklere açık olan bir mimari akım değildir buna rağmen son dönemde yetişmiş olan bir çok mimar gerek
türkiye cumhuriyeti sınırları içerisinde gerekse dışarıda bir çok başarıya imza atarak bir şeyleri değiştirmeye çalışmaktadırlar. günümüzün ve cumhuriyet tarihinin uluslararası anlamda duyulmuş ve başarılı bir kaç mimarını sayacak olursak;
(bkz:
vedat dalokay)
(bkz:
emre arolat)
(bkz:
han tümertekin)
(bkz:
bünyamin derman)
(bkz:
sevinç hadi)