caravaggio

  1. rönesans ifadesinden uzak, detaycı bir optik saptamaya yönelmiş olan sanatçı, birçok resminde bu gerçeklik duygusunu başarılı bir şekilde uygulamıştır. İnsanların her türlü hali, ideal güzellik ölçütleri gözetilmeden, olduğu gibi yansıtılmıştır. nesnenin optik biçimsel durumu, ışık-gölge ile birleştirilerek sanatçıyı natüralist bir üsluba götürmüştür. ayrıca kompozisyonların etkileyici sadeliği de bu ışık-gölge karşıtlıklarıyla, İtalyan resmine güçlü bir hacim duygusunu yeniden kazandırmıştır. caravaggio'nun birçok resminde ışığın yoğunluğunun yanında dramatik etkiyi arttıran kızıl tonları da dikkati çeker. bununla beraber konuların kritik anlarının ele alınmış olması ve sanatçının adeta imzası haline gelmiş olan gerçeklik duygusu da dramatik ifadeyi güçlendirir. İsanın mezara konuşu ve emmausda yemek adlı eserlerde bütün bu öğeler bir arada başarıyla kullanılmış ve resme inanılmaz bir gerçeklik ve dramatik etki vermiştir.
    Özellikle emmausda yemek'de figürler, koyu bir fon üzerinde sunulmakta ve yoğun bir ışık huzmesiyle aydınlatılan resimsel mekânda oluşan ışık-gölge karşıtlığı sonucu hacim kazanmaktadır. bu eser, tenebrizmin izlenebildiği erken caravaggio resimlerinden birisidir.
    (#161660) acquario|07.11.2007 22:25|